utorok 15. júla 2014

Pohoda 2014

Ako povedali na FMku: "leto sa delí na obdobie pred Pohodou a po Pohode..."
Informáciami a fotkami z tohto festivalu budeme zasypávaní ešte dlho ale prispejem do tohto kolotoču aj ja :). Samozrejme že aj tento rok si festival udržal svoj štandart a tradičnú atmosféru. Baby nosili kvety vo vlasoch, hipstery plátené tašky a fúzy podľa rôznych šablóniek, obuté sme mali žabky aj gumáky, riešila sa dilema či si dať ázijské nudle alebo taliansku paellu, či ísť na Azaeliu alebo Moderat a pilo sa kopec kávy od zajaca na bicykli. Na koncerte Mogwai behali okolo nás reportéry z RTVS a pýtali sa ľudí čo je pre nich Pohoda... 
 
...myslím si že Pohoda je predovšetkým sloboda.
 
 
 
 
Tento rok ma najviac zaujalo:
1. Vystúpenie Kraftwerk a ich audio-vizuálna show, čo bolo podľa mňa viac ako koncert skôr konceptuálne umenie. Fantastický zvuk a prierez celej tvorby. Najväčšia pecka: Model a Man Machine.
 
 
 
2. Na druhé miesto radím krst knižky Braňa Jobusa Ja nič ja muzikant, je to majster slova a tiež hrania na rýľ, na záchod, na potrubie a iné špecialitky. Svoje čítanie z knižky o červotočovi čo sa zavŕtaval do hudobných nástrojov doplnil o mega vtipné pesničky o BOZP pri práci, Hrochovi Karolovi alebo romantickým slaďákom o kolonoskopii, divadielkom s recyklovanými bábkami a pánkom čo hral neskutočne Bacha na violončelo. Proste blázinec.
Smiala som sa tak, že mi tiekli slzy. Knižku odporúčam!
 
 
3. Na tretie miesto dávam Azealiu Banks a vyškrtávam ju zo Summer to do listu ;) Azealia je veľká pani a evidentne má okolo seba ľudí ktorý "umí" rovnako dobre ako ona. Od typických priteplených NYC tanečníkov cez neskutočnú projekciu až po zvuk celé dobre. / Len jej nikto nepovedal pred vystúpením že si obliekala omylom tangáče na vrch :P / A mala krááásne naolejované nohy.
 
 
4. Po sklamaniach zo slovenskej hip-hopovej scény- z Veca/Valihoru a aj s Mojej reči dávam veľké plus za vystúpenie Modré Hory. Ich jednoduchý neštylizovaný prejav, zvuk, texty, klasické sample ako za čias keď sme počúvali Zvuky ulice mi pripomenulo veľa vecí z mojeho pubertálneho obdobia :).
 Skrátka to bola jedna veľká nostalgia, ktorá ma bavila a zanechala dojem.
 
 
Ďalej som sa vytešovala zo stanu FMka, zo stánku zo šperkami od Helmony, s Design Factory s oblečením od slovenských dizajnérov- aj keď niektoré boli poriadne cenovo predimenzované, z Bažant Kinematografu a prenádhernej lúky plnej lúčnych klinčekov uprostred areálu v ktorej koncertovali cvrčky a ktorú som mala chuť celú vytrhať a doniesť si domov :)))
 
A ešte zopár dokumentárnych fotiek od Mathosa:
 
 
 
 
 
 
 
 
...a čo sa týka fashion: ...najštýlovejší na Pohode bol jednoznačne tento pánko v líštičkovej košeli- he made my day :)
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára