sobota 29. augusta 2015

john sloane

Začal prvý pracovný týždeň, ktorý bol našťastie zatiaľ len trojdňový, takže som som ho zatiaľ celkom v pohode"rozdýchala". Prispel k tomu aj tento krásny slnečný víkend.
Zobrali sme s mamou bicykle, do košíkov zopár misiek a boli sme v lese pozbierať posledné plody lesa. Slivky, lieskovce, ostružiny, suchá tráva, poorané políčka to všetko už malo atmosféru jesene. Veľa miest mi pripomínalo atmosféru z obrazov Johna Sloana- amerického maliara, ktorý maľoval život v malých amerických mestečkách.
 Po mojom americkom lete sú mi tieto jeho obrázky ešte viac srdcu blízke, nakoľko mi utkveli v pamäti nekonečné polia s kukuricou, prašné poľné cesty, staré červené stodoly, biele domčeky s verandami a koncerty miliónov neviditeľných cvrčkov.
Na jeho dielach sa striedajú rôzne ročné obdobia a typický život amerického hospodára. Toto jeho "naivné" umenie je veľmi podobné českému Josefovi Ladovi. Preto ak máte radi takúto atmosféru obrazov pripájam zopár mojich obľúbených...:)
 
PS: Čoraz viac uvažujem že môj blog zameriam len na výtvarné umenie a haute couture. Nechce sa mi totiž každý deň niekoho naháňať aby ma odfotil v tom čo mám práve oblečené. Kdesi sa mi stratila pointa...A je toľko krásnych vecí a ľudí o ktorých by som Vám rada napísala....:)
 
Prajem krásny zvyšok víkendu :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára